Vesconite jest specjalistycznym tworzywem wykonanym z wewnętrznie smarowanych polimerów. Jego wyjątkowa przydatność do wykonywania łożysk ślizgowych została udowodniona już w 1960 roku, kiedy stwierdzono, że charakteryzuje się on długą żywotnością w zastosowaniach, w których dopuszczalne są tylko minimalne wartości zużycia. Nawet, kiedy otoczenie jest brudne i charakteryzuje się brakiem smarowania, Vesconite zapewnia długą trwałość, konieczność minimalnej konserwacji i niskie tarcie.
Tworzywo Vesconite, z bardzo niskimi współczynnikami tarcia niezależnie od tego, czy pracuje ono nad, czy pod wodą, jest lub nie jest smarowane ? jest materiałem idealnym dla wielu zastosowań morskich. Jest ono tworzywem odpowiednim do pracy w warunkach zarówno suchych, jak i w zanurzeniu. Faktem jest, że woda jest idealnym czynnikiem smarującym dla tego materiału.
W przypadku zastosowań na łożyska sterów i wałów śrubowych Vesconite ma wiele zalet w porównaniu z nylonem, elastomerami, żywicami fenolowymi, lignum vitae i brązem fosforowym. Tworzywo Vesconite jest materiałem stabilnym wymiarowo, inaczej niż nylon, część materiałów elastomerycznych i laminatów fenolowych. Pod wodą, czy w warunkach wysokiej wilgotności Vesconite nie pęcznieje, ani nie zakleszcza się, co jest największym problemem w przypadku tulei nylonowych. Vesconite ani nie mięknie w wodzie, ani też nie zużywa się w wodzie tak, jak nylon. Własne właściwości smarne tworzywa Vesconite sprawiają, że nadzwyczaj nadaje się ono do zastosowania na górne łożyska sterów, gdzie występują długie przerwy w smarowaniu, lub gdzie smarowanie wodą nie może być zapewnione w przypadku, kiedy dany statek płynie pod lekkim balastem.
Od 1977 roku próby z tworzywem Vesconite udowodniły jego przydatność, oraz spowodowały jego zatwierdzenie w zastosowaniach morskich.